Chiptuning Volkswagen Passat B8

Chiptuning Volkswagen Passat B8

aug 05

Chiptuning Volkswagen Passat B8

Volkswagen introduceerde onlangs haar nieuwe speler in het D-segment en noemt de Passat B8 “het slimste jongentje van de klas”. Volkswagen wil de Passat meer gaan neerzetten in het Premium segment. Het motorengamma biedt in ieder geval genoeg keuze, maar is elke keuze een juiste keuze? JP Car Engineering kan jouw keus in een goede keus veranderen.

TDi Leasetopper of flopper?

De nieuwe Passat B8 zal wederom hoog gaan scoren in het lease segment, velen praten over de nieuwe lease topper in Nederland. Bij de introductie van het Passat type B7 werd dit punt ook aangehaald, echter kwamen velen hier snel op terug. Wil je in Nederland mee doen in het lease segment moet je aardig wat te bieden hebben. Lage bijtelling in combinatie met extra vermogen is ‘the key to success’. Daarin flopte de Passat B7 volledig. Wilde je in aanmerking komen voor lage bijtelling was je aangewezen op de 1.6TDi. De 1.6TDi beschikte over 105pk en 250Nm koppel, opzich redelijke cijfers. In de praktijk was dit anders, erg teleurstellend eerder gezegd. Het blok miste kracht en vooral het verfijnde gevoel wat je verwacht in een ‘premium’ auto, want dit is zoals Volkswagen de Passat B7 introduceerde. Deze belofte werd absoluut niet waargemaakt. Het 1.6TDi blok kende ook veel problemen. Tijd om de nieuwe Passat met het vernieuwde 1.6TDi blok goed op de kaart te zetten. Het nieuwe 1.6Tdi blok heeft 120pk ter beschikking en 250Nm aan trekkracht. Dit zijn betere cijfers en dit blijkt ook uit de praktijk. Het blok voelt fijner aan, meer souplesse, betere krachtopbouw en geeft de auto een rustiger karakter. Met deze nieuwe setup kan Volkswagen weer hoog gaan scoren in het lease segment. Maar er zijn mogelijkheden dit 1.6TDi blok naar een hoger niveau te tillen, dit resulteert in een erg fijne combinatie van motor en auto. Over de te behalen resultaten dadelijk meer.

Motoren en vermogens uitvoering

Volkswagen biedt met de nieuwe Passat B8 een ruim motorgamma aan. Volkswagen wil de nieuwe Passat breedt in gaan zetten en iedereen iets te bieden hebben, want Volkswagen levert geen half werk met de nieuwe Passat B8. Er is een ruime keus aan motoren en aan vermogens uitvoeringen. Er is zowel aan de particulier als aan de kilometervreter gedacht. Benzine en diesel keuzes in overvloed. Volkswagen fristte de 1.4TSi op met nieuwe technieken. Het 1.4TSi blok is leverbaar in 125pk en 150pk. Voor degene die echt opzoek is naar benzine power heeft de keuze voor de 2.0TSi. Dit blok in combinatie met de nieuwe Passat is werelds. Met 190pk en 280Nm is hij nog wat tammetjes, maar ook hier zijn oplossingen voor. In ons overzicht verderop kunt u de te behalen resultaten zien. Voor de kilometervreters is er vol op keuze uit dieselmotoren. Zoals vermeldt het vernieuwde 1.6TDi blok met 120pk en 250Nm. Dan is er een 2.0TDi, met veel smaakjes. Hij start met 150pk en 340Nm, maar ook 190pk en 400Nm. Last but not least de topper onder de 2.0TDi’s, met 2 turbo’s komt dit blok uit op 240pk en 500Nm. Hiermee zet Volkswagen met de Passat de ultieme premium D-segment auto neer, in deze trim klopt alles.

Keuzes keuzes daar draait het om, welk motortype sluit het beste bij u aan? Als leaserijder heb je geen keus, de 1.6TDi is jouw aangewezen kandidaat. Maar treur niet, JP Car Engineering helpt jou door jouw opgedragen keuze tot een goede keuze te maken, dit door extra power.
Bent u in bezit van de nieuwe Passat B8 en opzoek naar extra vermogen, informeer dan naar onze voorwaardes.

– De 1.4TSi met standaard 150 PK en 200 Nm.
JP Car Engineering brengt deze standaarden naar 177 PK en 303 Nm!

– De 2.0TSi met standaard 190pk en 280Nm.
JP Car Engineering brengt deze standaarden naar 246 PK en 387 Nm!

– De 1.6TDi met standaard 120pk en 250Nm.
JP Car Engineering brengt deze standaarden naar 153 PK en 321 Nm!

– De 2.0TDi met standaard 150pk en 340Nm.
JP Car Engineering brengt deze standaarden naar 201 PK en 436 Nm!

– De 2.0TDi met standaard 190pk en 400Nm.
JP Car Engineering brengt deze standaarden naar 222 PK en 454 Nm!

– De 2.0TDi Bi-Turbo met standaard 240pk en 500Nm.
JP Car Engineering brengt deze standaarden naar 277 PK en 559 Nm!

We zien u graag bij onze vestiging in Eindhoven met uw Volkswagen Passat B8.
JP Car Engineering, de specialist in Chiptuning regio Eindhoven.

 

 

Openingstijden

DI - VR 08.00 - 18.00 uur

ZA 10.00 - 15.00 uur

Kom langs

de Run 8233 Veldhoven

Bel ons:

Telefoon: 040 763 0530